Zadania dla chętnych na czas kwarantanny


Moi drodzy! 

We wszystkich klasach skończyliśmy właśnie kolejne działy z podręcznika. To oznacza, że powinniście napisać jakiś sprawdzian :) Kwarantanna trwa jednak w najlepsze, więc oczywiście nie odbędą się one. W zamian za to proponuję chętnym osobom wykonanie jednego z czterech zadań na dodatkową ocenę. Powodzenia! 


(1) Nagraj materiał do serwisu informacyjnego

Wyobraźcie sobie, że w czasach, które omawialiśmy na naszych lekcjach istnieje telewizja, kamery itp. Przygotujcie zatem fragment programu informacyjnego, w którym zrelacjonujecie ważne wydarzenie z działu, który omawialiśmy. Na przykładzie klasy 4 – „Z ostatniej chwili – w Częstochowie trwa obrona Jasnej Góry” itp. Zadanie to możecie wykonać z członkami Waszej rodziny lub w grupie uczniowskiej – jedna osoba będzie np. prowadzącym program w studiu, druga reporterem, trzecia - osobą, z którą przeprowadza się wywiad itd. Pamiętajcie, że jeśli wybierzecie wariant grupowy, to musicie poszczególne części nagrać samodzielnie, a potem to zmontować – zabraniam wychodzenia z domu i spotykania się całą grupą u kogoś w tym celu 😏   

Co będę oceniał?
  • Poprawność merytoryczna przekazu (czyli czy nie ma błędów, literówek, czy wiadomości są zgodne z prawdą historyczną) 
  • Kwestie prowadzącego/dialogi (czy nie są zbyt nudne/trudne, czy opowiadacie je zamiast czytać)
  • Pomysłowość, kreatywność i zaangażowanie (czyli jak bardzo odwzorowaliście formę serwisu informacyjnego i czy Wasze wiadomości poprowadzone są w ciekawy sposób)
  • Rekwizyty i stroje (tym razem jako element dodatkowy - ze względu na sytuację brak ich nie będzie obniżał oceny za brak stroju)

(2) Nagraj odcinek „Szkoły z TVP”

Jak pewnie wiecie (a może i nie), ostatnio miałem okazję, by na własnej skórze przekonać się co to znaczy występ przed kamerami. Jest to najwyższa szkoła jazdy, w której odnajdą wyłącznie nieliczni. Zdążyłem Was już dobrze poznać i wiem, że świetnie poradzicie sobie z takim występem! W związku z tym zapraszam Was do nagrania odcinka „Szkoły z TVP”. Powinien on mieć maksymalnie 5 minut,  dotyczyć wybranego tematu z przerobionego działu i być poprawny pod względem merytorycznym (czyli nie może w nim być żadnych błędów i literówek, choć wiem, że praca przed kamerą stresuje i przymknę oko na drobnostki 😁). Mile widziane będzie podanie celów lekcji na początku i powtórzenie najważniejszych informacji na końcu. Resztę pozostawiam do Waszej inwencji – możecie np. przebrać się za typowego nauczyciela, przebudować Wasz pokój w studio Szkoły z TVP, lub dodać do nagrania czołówkę z telewizyjnego programu.

Co będę oceniał?
  • Poprawność merytoryczna przekazu (czyli czy nie ma błędów, literówek, czy wiadomości są zgodne z prawdą historyczną) 
  • Kwestie nauczyciela (czy nie są zbyt nudne/trudne, czy opowiadacie je zamiast czytać)
  • Pomysłowość, kreatywność i zaangażowanie (czyli jak bardzo odwzorowaliście formę „Szkoły z TVP” i czy Wasza lekcja jest poprowadzona w ciekawy sposób)
  • Rekwizyty i stroje (tym razem jako element dodatkowy - ze względu na sytuację brak ich nie będzie obniżał oceny za brak stroju)

(3) Przygotuj grę planszową

Zadanie polega na przygotowaniu własnej wersji gry planszowej (np. Chińczyk, Monopoly), która osadzona byłaby w tematach, które omawialiśmy na lekcjach z przerobionego działu. Pamiętajcie, żeby nie wychodzić do sklepu po materiały plastyczne – robimy tylko z tego, co jest w domu (wykonujcie z materiałów, które macie pod ręką – gra nie musi być przecież zrobiona akurat na kolorowym brystolu; możecie ją nawet wykonać z opakowania po pizzy lub rolek po papierze toaletowym – byle byłyby to produkty z Waszego domu). Mile widziane będą pola/karty z zagadkami, które będą dotyczyły przerobionego na lekcjach materiału. Ustalenie pozostałych zasad pozostawiam Waszej kreatywności. Żebym miał jednak pewność, że gra nie została w całości przygotowana przez rodziców, lecz że też mieliście w tym procesie jakiś udział, chciałbym, abyście opowiedzieli mi o stworzonej grze i odpowiedzieli na 2-3 zadane przeze mnie pytania w drodze wideokonferencji (termin do ustalenia). Mile widziane też będą zdjęcia lub relacja z rodzinnej rozgrywki 😄

Co będę oceniał?
  • Nawiązania do materiałów z działu (czyli jak wiele pytań z działu pojawia się w grze, czy nie ma błędów, czy wszystkie wiadomości są zgodne z prawdą historyczną) 
  • Pomysłowość, kreatywność i zaangażowanie (czyli jak bardzo odwzorowaliście formę gry, czy gra jest ciekawie skonstruowana, może stworzona z nietypowych elementów dostępnych w każdym domu?)
  • Sposób indywidualnego zaprezentowania gry (czy znacie zasady gry, odpowiedzi na zagadki zamieszczone w grze, czy opowiadacie o grze w sposób ciekawy)

(4) Przygotuj audycję radiową

Wyobraź sobie, że jesteś jedną z postaci historycznych, którą poznaliśmy w czasie ostatniego działu (na przykładzie klasy piątej – Bolesław Śmiały). Zostajesz przeniesiony w czasie do 2020 roku. O tym niesamowitym wydarzeniu dowiaduje się jedna ze stacji radiowych, która prosi Cię o udzielenie krótkiego wywiadu (max 7 minut) na temat Twojego życia, osiągnięć, oraz decyzji, które podjąłeś. W tym przypadku możecie nagrać wywiad sami/z członkiem rodziny lub z kolegą z klasy. Jeżeli zdecydujesz się nagrać wywiad z członkiem rodziny, to może być on jedynie redaktorem. Jeżeli natomiast chcesz nagrać to z innym uczniem, to możecie nagrać jeden wywiad, a następnie drugi, w którym zamienicie się rolami (pod warunkiem, że będziecie innymi osobami).

Co będę oceniał?
  • Poprawność merytoryczna przekazu (czyli czy nie ma błędów, czy wiadomości są zgodne z prawdą historyczną) 
  • Kwestie redaktora i postaci historycznej (czy zadawane pytania są ciekawe i nieszablonowe, czy odpowiedzi nie są zbyt nudne/trudne, czy opowiadacie je zamiast czytać [to od razu słychać!])
  • Pomysłowość, kreatywność i zaangażowanie (czyli jak bardzo odwzorowaliście formę wywiadu radiowego i czy Wasz wywiad jest poprowadzona w ciekawy sposób)


Kilka ważnych informacji na koniec
Przed zabraniem się za wykonanie zadania zachęcam do kontaktu ze mną przez Librus. Ustalimy konkretny temat, skład grup w przypadku wywiadów lub wiadomości, a jeżeli pojawią się jakieś pytania lub potrzeba podpowiedzi, to chętnie posłużę pomocą. 😊 Pamiętajcie, że wystawiona ocena będzie proporcjonalna do tego co przygotowaliście. Możecie dostać ocenę cząstkową - od 4 do 6. Wszystko zależy od tego, jak dobra będzie Wasza praca.  Na prace czekam do 26 kwietnia – najlepiej przesłać mi je na skrzynkę mailową (lukasz.linowski@sp218.pl).  





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Biskupin online i wyzwanie naklejkowe